THE IMPROVEMENT OF THE MOTOR QUALITY - SPEED WITH SPECIFIC MEANS FROM FOOTBALL IN THE PHYSICAL EDUCATION LESSON FOR STUDENTS OF SECONDARY SCHOOL
DOI:
https://doi.org/10.24193/subbeag.62(4).33Keywords:
skills, methods, means, results, evaluation.Abstract
The objectives of this study target ways to make the physical education lesson more efficient with a many-sided development, with a better environment, and, at the same time to reach the goals from the curriculum. For having true and relevant results there were used approved tests like 30 m sprint and 5x10 m shuttle. In order to have the best precision when measuring the results, it was used the Linggate Encoder (MicroGate). At the initial test it was determined that neither of the two groups of subjects is very different. The two groups have a good homogeneity. After the intervention on the two groups it was started to have real differences and modifications. The conclusions of the study shower us, one again that a many-sided training and the game type exercises grow the students’ motivation, the efficiency of the lesson and helps getting new and better results.
REZUMAT. Îmbunătățirea calității motrice - viteza prin mijloce specifice din fotbal în lecția de educație fizică pentru copii. Obiectivele acestui studiu vizează modalități de a face lecția de educație fizică mai eficientă, cu o dezvoltare multilaterală, cu un mediu mai bun și, în același timp, să atingă obiectivele din curriculum. Pentru a avea rezultate reale și relevante au fost utilizate teste aprobate cum ar fi 30 m alergare de viteză și naveta 5x10 m . Pentru a avea cea mai bună precizie la măsurarea rezultatelor, a fost utilizat Linggate Encoder (MicroGate). La testul inițial sa stabilit că nici unul dintre cele două grupuri de subiecți nu este foarte diferit. Cele două grupuri au o omogenitate bună. După intervenția asupra celor două grupuri a început să aibă diferențe și modificări reale. Concluziile studiului ne oferă din nou, că o formare multi-laterală și exercițiile de tip joc măresc motivația studenților, eficiența lecției și ajută la obținerea unor rezultate noi și mai bune.
Cuvinte cheie: abilități, metode, mijloace, rezultate, evaluare.
References
Daneshjoo A, Abu Osman NA, Sahebozamani M, Yusof A. (2015). Analysis of Jumping-Landing Manoeuvers after Different Speed Performances in Soccer Players. PLoS ONE; 10 (11): e0143323. doi:10.1371/journal.pone.0143323
Hader K, Mendez-Villanueva A, Palazzi D, Ahmaidi S, Buchheit M. (2016). Metabolic Power Requirement of Change of Direction Speed in Young Soccer Players: Not All Is What It Seems. PLoS ONE; 11(3): e0149839. doi:10.1371/journal.pone.0149839
Haugen T, Tønnessen E, Øksenholt Ø, et al. (2015). Sprint Conditioning of Junior Soccer Players: Effects of Training Intensity and Technique Supervision. In O. Sandbakk (ed.) PLoS ONE;10(3):e0121827. doi:10.1371/journal.pone.0121827
Loturco I, Pereira LA, Kobal R, et al. (2016). Improving Sprint Performance in Soccer: Effectiveness of Jump Squat and Olympic Push Press Exercises. Alway SE, ed. PLoS ONE;11(4):e0153958. doi:10.1371/journal.pone.0153958
Marques MC, Pereira A, Reis IG, van den Tillaar R. (2013). Does an in-Season 6-Week Combined Sprint and Jump Training Program Improve Strength-Speed Abilities and Kicking Performance in Young Soccer Players? Journal of Human Kinetics., 39:157-166. doi:10.2478/hukin-2013-0078
Zibung M, Zuber C, Conzelmann A. (2016). The Motor Subsystem as a Predictor of Success in Young Football Talents: A Person-Oriented Study. Fasano A, ed. PLoS ONE;11(8):e0161049. doi:10.1371/journal.pone.0161049
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Studia Universitatis Babeș-Bolyai Educatio Artis Gymnasticae
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.