STUDY CONCERNING THE EFFICIENCY OF THE USE OF DYNAMIC GAMES IN PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS LESSONS AT 8th CLASS

Authors

  • Radu Adrian ROZSNYAI Babeş-Bolyai University, Faculty of Physical Education and Sport, Cluj-Napoca, Romania. *Corresponding author: radurozsnyai@yahoo.com
  • Emilia Florina GROSU Babeş-Bolyai University, Faculty of Physical Education and Sport, Cluj-Napoca, Romania. https://orcid.org/0000-0002-2846-9586
  • Vasile Septimiu ORMENIȘAN Babeş-Bolyai University, Faculty of Physical Education and Sport, Cluj-Napoca, Romania.
  • Vlad GROSU Technical University, Cluj-Napoca, Romania. https://orcid.org/0000-0002-4846-4491
  • Paul Ovidiu RADU Babeș-Bolyai University, Cluj-Napoca, Romania.

DOI:

https://doi.org/10.24193/subbeag.63(4).33

Keywords:

physical education, dynamic games, 8th grade.

Abstract

Problem statement: In this research, we want to present an experimental study demonstrating that dynamic games bring the lesson of physical education and sport a plus in terms of the results of the school curriculum control tests, but not only they have an important role in combating absenteeism at sports classes. The study was conducted during the first semester of the school year 2017-2018 at the “Mihai Viteazul” Campia-Turzii Secondary School, in the 8th grade, by introducing dynamic games of physical education and sport. The pupils’ evaluation was carried out with the help of compulsory control tests, in order to track the influence of the games on the results obtained. Objectives: The objectives are the implementation of dynamic games in physical education and sports lessons in the 8th grade, specific games for each subject of the lesson and quantification of the effectiveness resulting from their application by means of periodic verification. Materials and methods: school materials such as the meter, mattresses, milestones, the timer were used, and as a human resource, the two eighth grades were divided into the control class and the experiment class. Conclusions and recommendations: Following the experiment, positive results were recorded in both classes, specifying that the results of the experimental class had a higher improvement than the control class results.

REZUMAT. Studiu privind eficiența folosirii jocurilor dinamice în lecția de educație fizică și sport la clasele a VIII-a. Introducere: În lucrarea de față, dorim să prezentăm un studiu experimental prin care să demonstrăm că jocurile dinamice aduc lecției de educație fizică și sport un plus din punct de vedere al rezultatelor probelor de control din programa școlară, dar nu numai, acestea având și un rol important în combaterea absenteismului la orele de sport. Situația problemei studiate: Studiul s-a realizat pe parcursul semestrului I, al anului școlar 2017-2018, la Școala Gimnazială „Mihai Viteazul” Câmpia-Turzii, la clasele a VIII-a, prin introducerea în lecțiile de educație fizică și sport a jocurilor dinamice. Evaluarea elevilor s-a realizat cu ajutorul probelor de control obligatorii, cu scopul de a urmări influența jocurilor în rezultatele obținute. Obiective: Obiectivele sunt implementarea jocurilor dinamice în lecțiile de educație fizică și sport la clasele a VIII-a, jocuri specifice pentru fiecare tematică a lecției și cuantificarea eficienței rezultate în urma aplicării acestora cu ajutorul verificării periodice. Materiale și metode: s-au folosit materiale din dotarea școlii precum metrul, saltelele, jaloane, cronometrul, iar ca resursă umană, cele două clase de a VIII-a au fost împărțite în clasa control și clasa experiment. Concluzii și recomandări: În urma experimentului efectuat s-au înregistrat rezultate pozitive la ambele clase cu precizarea că, rezultatele clasei experiment au o îmbunătățire mai mare față de rezultatele clasei control.

Cuvinte cheie: educație fizică, jocuri dinamice, clasa a VIII-a.

References

Bălan, V., Shaao, M. (2014). Study on improving the specific content of teaching physical education class through movement games in primary school. Procedia – Social and Behavioral Sciences 117, 173-178.

Cârstea, G. (2000). Teoria și Metodica Educației Fizice și Sportului, București, Editura AN-DA.

Dragnea, A., & colab. (2006). Educație Fizică și Sport – teorie și didactică. București, Editura FEST.

Dexonline. (2018, Martie 18). Retrieved from: dexonline.ro: https://dexonline.ro/definitie/dinamic.

Mihăilă, I., Dobrescu, T., Marconi, R.G., Iancu, A. (2014). Development of sports specific skills by using dynamic games. Procedia – Social and Behavioral Sciences, vol. 116, 2090-2093.

Mijaică, R., (2015). Motor games, social learning alternative content in physical education lesson. Procedia – Social and Behavioral Science, vol 180, 1289-1296.

Prodea, C., (2010). Educație Fizică prin Joc - suport de curs. Cluj-Napoca: Editura Casa Cărții de Știință.

Prodea, C. (2012). Didactica educației fizice. Suport de curs. Cluj-Napoca: Editura: Casa Cărții de Știință.

Șiclovan, I., (1977). Teoria Antrenamentului Sportiv.Bucureşti: Editura Sport-Turism.

Downloads

Published

2018-12-30

How to Cite

ROZSNYAI, R. A., GROSU, E. F., ORMENIȘAN, V. S., GROSU, V., & RADU, P. O. (2018). STUDY CONCERNING THE EFFICIENCY OF THE USE OF DYNAMIC GAMES IN PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS LESSONS AT 8th CLASS. Studia Universitatis Babeș-Bolyai Educatio Artis Gymnasticae, 63(4), 49–56. https://doi.org/10.24193/subbeag.63(4).33

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >> 

Similar Articles

<< < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.