VARIATION OF UPPER BODY AND LOWER BODY FORCE IN CHILDREN WITH AND WITHOUT MENTAL DISABILITY
Keywords:
amplitude, force, disability, Down’s SyndromeAbstract
The aim of the current paper is to assess the motor quality of force, in children with and without mental disability, in order to identify its variations. Within the research, we started from the following hypothesis: mentally disabled children have reduced upper body and lower body force (as motor quality) compared to children without mental disability. The study included 35 female subjects aged between 14 and 17, with various degrees of mental disability. Measurement results show that for peak lower body force the best result was obtained by the group of children with mild mental disability. Consequently, force may not be influenced by the degree of mental disability, and this aspect should be studied in a future research.
Variația forței la nivelul trenului superior și a trenului inferior la copiii cu și fără dizabilitate mentală. Prezenta lucrare are ca scop evaluarea calității motrice forța, la copii cu și fără dizabilitate mentală, în vederea identificării variațiilor acesteia. În cadrul cercetării, am pornit de la următoarea ipoteză: copiii cu dizabilitate mentală au o calitatea motrica forța pe trenul superior și pe trenul inferior mai slab dezvoltată față de copiii fără dizabilitate mentală. Am inclus în cercetare 35 de subiecți de sex feminin, cu vârste cuprinse între 14-17 ani, cu diferite grade de dizabilitate mentală. Rezultatele obținute în cadrul măsurătorilor arată faptul că, pentru forța maximă la trenul inferior cel mai bun rezultat a fost obținut de grupa copiilor cu dizabilitate mentală ușoară. Ca urmare, există posibilitatea ca forța, la această categorie de subiecți să nu fie influențat de gradul dizabilității mentale, aspect care ar trebui cercetat într-un studiu ulterior.
Cuvinte-cheie: amplitudine, forță, dizabilitate, Sindrom Down.
References
Arcan, P., Ciumăgeanu, D. (1980). Copilul deficient mintal. Timişoara: Editura Facla.
Ifrim, M. (1986). Antropologie motrică. Bucureşti: Editura Ştiinţifică şi Enciclopedică.
Năstase, D.V. (2003). Elemente de teorie a activităţilor fizice adaptate din cadrul învăţământului special. Piteşti: Editura Universităţii din Pitești.
Pásztai, Z. (2006). Studiul evoluţiei dinamice a capacităţii de control neuromotor al amplitudinii mişcărilor la copii de 6-9 ani. Program and abstracts of International Conference Oradea.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Studia Universitatis Babeș-Bolyai Educatio Artis Gymnasticae
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.