RISK MANAGEMENT IN ROMANIAN AQUATIC FACILITIES

Authors

  • István BALOGA Babeș-Bolyai University, Faculty of Physical Education and Sport, Cluj-Napoca, Romania. *Correspondent author: istvan.baloga@ubbcluj.ro https://orcid.org/0000-0002-7479-788X
  • Sándor VIZI Babeș-Bolyai University, Faculty of Physical Education and Sport, Cluj-Napoca, Romania.

DOI:

https://doi.org/10.24193/subbeag.62(4).32

Keywords:

sports and recreational aquatic facility, risk management, swimming pools, safety measures, customer satisfaction.

Abstract

An effective risk management strategy in aquatic facilities includes preventive measures that should be designed and implemented to improve safety and customer satisfaction. The objective of this study is to evaluate how Romanian aquatic and recreation facilities give importance to customer satisfaction and to risk management, establishing correlations between the existing study variables and identifying the way certain variables influence each other. We can assert that there are concerns about risk management within aquatic facilities and the number of safety measures is reduced in Romanian aquatic facilities, therefore we believe customer satisfaction could be improved primarily by the safety provided within the aquatic facilities.

REZUMAT. Managementul riscului în bazele acvatice sportive şi de recreere din România. O strategie eficientă de gestionare a riscurilor în bazele acvatice sportive și de recreere, include măsuri preventive care ar trebui proiectate și implementate pentru a îmbunătăți siguranța și satisfacția clienților. Obiectivul acestui studiu este de a evalua modul în care bazele acvatice sportive și de recreere din România acordă importanță satisfacției clienților și managementului riscurilor, stabilirea corelaţiilor existente între variabilele studiului şi determinarea modului în care unele variabile le influenţează pe altele. Putem afirma că există îngrijorări cu privire la gestionarea riscurilor în cadrul bazelor acvatice studiate, iar numărul de măsuri de siguranță este mult redus în cadrul acestora, de aceea considerăm că satisfacția clienților ar putea fi îmbunătățită în primul rând prin siguranța oferită în cadrul bazelor acvatice sportive și de recreere din România.

Cuvinte-cheie: baze acvatice sportive şi de recreere. managemntul riscului, bazine de înot, măsuri de siguranţă, satisfacţia clienţilor.

References

Baloga, I., (2015). Comparative study regarding professional competencies and experiences of sports and recreational aquatic facility managers in Romania and the United States of America, Managerial Challenges of the Contemporary Society. Proceedings; Cluj-Napoca Vol. 8, Iss. 2 : 16-21. Cluj-Napoca: Babes-Bolyai University.

Norman, Geoff (2010). “Likert scales, levels of measurement and the “laws” of statistics”. Advances in Health Science Education. Vol 15(5) pp. 625-632.

Life Saving Society Lifeguarding Experts (2017). Risk Management, (10/5, 2017). retrieved from https://www.lifesaving.org/pdf_files/risk_management_1.pdf

Sawyer, T.H. (2010). Planning for emergencies in aquatics, Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 72(3): 12-13.

Downloads

Published

2017-12-30

How to Cite

BALOGA, I., & VIZI, S. (2017). RISK MANAGEMENT IN ROMANIAN AQUATIC FACILITIES. Studia Universitatis Babeș-Bolyai Educatio Artis Gymnasticae, 62(4), 41–46. https://doi.org/10.24193/subbeag.62(4).32

Issue

Section

Articles

Similar Articles

<< < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.